Missie en visie op een natuurlijke manier

Een veel gehoord motto is; ’’ we moeten een missie en visie hebben’’. Deze wordt ook vaak geconstrueerd. Dat hij vaak geconstrueerd wordt, is duidelijk op het moment dat men aan de betrokkenen vraagt wat hun missie en visie is. De missie is vaak te lang en daardoor wordt zij weer snel vergeten. Is missie & visie een trend? Ontwikkelt u missie&visie echter op de juiste wijze, dan raakt u de ziel van de organisatie en is het een natuurlijke ondersteuning van: het doel te realiseren van uw organisatie.

Tijdens de praktijk in sessies met bedrijven ontstond spontaan het doel (in plaats van de visie) en weg er naar toe (in plaats van de missie). Dit blijkt makkelijker te communiceren en wordt direct overgenomen door collega’s en geeft een ondersteunende basis voor de gewenste ontwikkeling. Deze werkwijze van Free Dimensions is snel en legt exact de essentie van u en de organisatie bloot. De grap is dat de missie & visie al aanwezig is en voor u klaar ligt.

Vertrekpunt:

Kennismakingsgesprek
Sessie met bestuurder of directie maximaal 4 uur
Evaluatie en borgen van doel. Weg er naar toe en toevoeging van richting slogan/reclame uiting

Voor wie:

Bestuurder
CEO
Directeur
DGA
Aandeelhouder
Manager